CENTRE DE CREACIÓ DE DRAMATÚRGIA Consulta aquí totes les nostres activitats!
El Centre de creació ESPAI EL TUB, és un projecte de suport a la dramatúrgia contemporània que té com a objectiu esdevenir un recurs per als dramaturgs i les dramaturgues. Oferim suport, assessorament, formació i oportunitats de projecció per a la seva obra. Som un centre de recerca, producció i exhibició.
Obrim el mes de desembre amb una “Trobada dramàtica” amb el dramaturg i director Paco Gámez
Diumenge 1 de desembre continuam amb les Trobades dramàtiques, unes converses obertes al públic en general en companyia de dramaturgxs i creadorxs d’arreu de l’Estat sobre el seu procés creatiu que organitzam en col·laboració amb l’Associació de Dramaturgs i Dramaturgues de les Illes Balears (ADIB) dins la programació del Festival de la Paraula. La trobada serà, com sempre, a migdia(12h) a l’Espai el Tub i el convidat en aquesta ocasió serà Paco Gámez, dramaturg, actor, i director teatral.
Les obres de Gámez han estat estrenades al Centro Dramático Nacional, al Teatro Real, als Teatros del Canal o al Gala Theater (Washington). Guanyador del Torneig de Dramatúrgia de Madrid, ha rebut múltiples premis, entre els que destaquen el Lope de Vega, el Premio de Comedia del Teatro Español, el Premio Calderón de la Barca i ha estat finalista als premis MAX en les categories de Millor autoría revelació, Millor espectacle revelació i Millor Producció.
Entre els darrers textos que ha estrenat hi ha Lagunas y niebla, estrenada al Teatro de la Abadía (gener 2024), El fin, estrenada al Teatro Español (juny 2024) i dirigida per José Martret, o Katana, estrenada al Teatro Kamikaze (2000) i finalista al millor espectacle revelació dels Premis Max.
El dramaturg i director Albert Arribas protagonitza la primera de les “Trobades dramàtiques” de la temporada
Aquesta edició del Festival de la Paraula continuam amb aquesta iniciativa en col·laboració amb l‘Associació de Dramaturgs i Dramaturgues de les Illes Balears (ADIB). Es tracta de les Trobades dramàtiques, unes converses obertes a professionals i al públic en general en companyia de dramaturgxs i creadorxs de primer nivell de diferents indrets de l’Estat sobre el seu procés creatiu. Les trobades es fan els diumenges a migdia, en un format vermut. El primer convidat enguany és el director i dramaturg Albert Arribas, que serà a l’ESPAI EL TUB dia 17 de novembre a les 12 h.. Precisament, Arribas és el director de Al contrari!l’espectacle que podrà veure’s el mateix diumenge 17 a les 19 h a l’ESPAI EL TUB.
TRAJECTÒRIA
Director escènic, dramaturg i traductor teatral. Els seus treballs s’han estrenat en espais com el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, la Sala Beckett, el Teatre-Auditori de Sant Cugat, La Seca – Espai Brossa o el Teatre Akadèmia, i en festivals com el Grec de Barcelona, el Temporada Alta de Girona / Salt o la Mousson d’Eté a França.
Entre els seus darrers muntatges com a director escènic destaquen Beuarra, d’Albert Balasch (Teatre La Gleva, temp. 2022/23); Cadires, de Mont Plans i Oriol Genís (Teatre Goya, temp. 2022/23);Acis & Galatea de G. F. Händel (Teatre-Auditori Sant Cugat, temp. 2021/22); El jardí de Lluïsa Cunillé (Sala Beckett, temp. 2020/21); els espectacles de la pentalogia #SR, dedicada a Santiago Rusiñol, Illud Mysticum #SR (en col·laboració amb Francesc Cuéllar, Sala Hiroshima, 2019), Annus irritabilis #SR (TNC, temp. 2018/19) i Orationibus #SR (Sala Hiroshima, temp. 2017/18); Actes obscens en espai públic de Davide Carnevali (TNC – Grec Festival de Barcelona, 2017); Licaó. Apologia del desig de Dimitris Dimitriadis (La Inútil, 2016); l’espectacle de creació F.R.A.U., a partir del Quadern del frau d’Albert Balasch (Grec Festival de Barcelona i Festival Temporada Alta, 2016); Vergonya eterna, sobre l’escàndol d’Àngel Guimerà a l’Ateneu Barcelonès (en col·laboració amb Ferran Dordal, Ateneu Barcelonès, 2016); l’espectacle de creació Sala de miralls, a partir dels últims dietaris de Feliu Formosa (TNC, temp. 2014/15) o Moro com a país de Dimitris Dimitriadis (TNC, temp. 2013/14).
Com a dramaturg, ha treballat amb creadores escèniques com Alícia Gorina (Solitud, In wonderland, Si Déu és bellesa, la bellesa existeix?), Sílvia Delagneau (El sexe dels fongs) o Lurdes Barba (L’Hèroe), i també ha estrenat alguns textos propis (Selecció, El cant de la Gorgona). Entre els autors teatrals que ha traduït es poden destacar Sarah Kane (Blasted, La psicosi de les 4.48), Antonio Tarantino (Vespres de la Beata Verge, Stabat Mater), Edmond Rostand (Cyrano, per a Lluís Homar), Valère Novarina (L’opereta imaginària), Tony Kushner (Àngels a Amèrica), Davide Carnevali, Sarah Berthiaume, el marquès de Sade o T. S. Eliot.
David Mataró i María Garalve, autor i autora residents de l’Espai el Tub de 2024
David Mataró, amb el projecte Fils de paper i María Garalve, amb el projecte Les llibreteres són els dos autors seleccionats per dur endavant les residències de2024delCentre de Creació de Dramatúrgia Espai el Tub, amb la col·laboració del Teatre Principal de Palma. Els seus projectes han estat els triats per la residència, que consistirà en l’escriptura d’un text teatral durant 24 setmanes i que serà estrenat a Palma i a Barcelona en format de lectura dramatitzada dins la programació del XI Festival de la Paraula, el proper mes d’abril. Durant tota la residència, els autors comptaran amb la figura d’un tutor/ra, que els acompanyarà durant el procés de creació, a través de monitoratges digitals i presencials. A més, durant la temporada, els residents participaran en les diverses activitats paral·leles que s’organitzaran al voltant del projecte i que coordinarà Catalina Florit.
FILS DE PAPER, el projecte de David Mataró
El projecte de dramatúrgia de David Mataró, Fils de paper, parteix d’un fet real, la història d’Alfredo Fernández que va idear un complot juntament amb un grup de catòlics per desprestigiar la investigació de més de cinc anys del diari El País sobre els abusos a menors a l’Església i la investigació de 498 casos del defensor del poble, inventant dos testimonis diferents per desacreditar les informacions sense tenir en compte el dolor de les víctimes reals i trivialitzant les seves experiències. A la realitat els periodistes sí varen publicar la investigació, nombrant la suposada víctima en una línia, ja que no estaven fetes totes les comprovacions necessàries per part de l’Església. En aquest cas, Mataró planteja tractar el tema des del punt de vista dels periodistes, enfrontar-los a la decisió de publicar o no l’article, tenint tota la informació. Donar vida a una redacció en moments crítics, de dubte i d’indefensió. Un únic espai on es desenvolupa tota l’acció, un espai claustrofòbic on poder plasmar les diferents visions i decisions ètiques preses alhora d’afrontar una notícia d’aquesta transcendència. Un debat sobre el què s’ha de fer o què volem fer.
El projecte Les llibreteres de Garalve es planteja amb l’objectiu principal de donar a conéixer les figures de Sylvia Beach i Adrienne Monnier, dues dones emprenedores i creadores. Beach va ser una llibretera i editora nord-americana que va obrir la famosa llibreria Shakespeare & Company l’any 1919 a París. Monnier, una altra llibretera, editora, poeta i cronista francesa, influent pel teixit de relacions socials que va crear gràcies a la seva llibreria La Maison des Amis des Livres. Ambdues llibreries van coexistir durant anys al mateix carrer, la Rue de l’Odeon. Lluny de ser competència, els negocis van conviure, alhora que van funcionar com un entramat molt més gran que la simple venda de llibres. Ni l’Ulisses de Joyce ni París no era una festa de Hemingway haurien estat possibles sense la figura imprescindible que manejava els fils de la llibreria anglesa – i de la comunitat literària i cultural anglofrancesa –. Sylvia i Adrienne no només es van convertir en exponents claus per a la configuració del teixit artístic de París, sinó que també van ser parella sentimental. Les dues dones, artistes i revolucionàries, es van inspirar i encoratjar mútuament, tirant endavant dues llibreries que canviarien el paradigma cultural del segle XX.
Aquestes són la sisena i la setena residències d’escriptura teatral que acull el Centre de Creació de Dramatúrgia Espai el Tub, gràcies al suport del Teatre Principal de Palma. La primera va tenir a Manel Serrano com a autor resident -amb la tutoria de la dramaturga Clàudia Cedó– durant la qual va escriure el text Jutipiris, que s’estrenà com a espectacle dins la programació del Festival de la Paraula de 2021-2022. DLa segona va ser la residència de Toni Lluís Reyes amb el text Llibertat Nerea González-que va comptar amb el dramaturg Jordi Casanovas com a tutor- i la tercera Agnès Llobet, amb el text Arribar a Orió i Joan Carles Bellviure com a tutor. Ambdos textos es van estrenar com a lectura dramatitzada dins la programació del VIII Festival de la Paraula. Els dos autors residents de 2022 van ser Lluki Portas amb el text Dama Dicta-Dura -amb Andrés Lima com a tutor- i Rafel Gallego amb Chocolate -que va comptar amb l’assesorament del dramaturg Llàtzer Garcia-. Ambdos textos han arribat als escenaris com a coproducció de Hermanas Picohueso i amb el Teatre Principal la primera i la segona s’estrenarà el proper mes de febrer al Teatre Xesc Forteza de Palma amb producció d’Offline Producciones. L’any 2023 va ser el torn de Marina Nicolau amb el text Coordenades per veure la por de prop –i Anna Maria Ricart com a tutora- i d’Héctor Seoane –que va comptar amb l’assessorament del dramaturg Alberto Conejero-, que va escriure el text La Compostura, que també s’estrenarà aquesta temporada en coproducció amb el Teatre Principal de Palma.
Nova convocatòria de dues residències de dramatúrgia a l’Espai el Tub!
El Centre de Creació de Dramatúrgia Espai el Tub, en col·laboració amb el Teatre Principal de Palma, convoca dues noves residències de dramatúrgia, corresponents a la temporada 2024-25. La convocatòria està destinada a dramaturgs i dramaturgues de les Illes Balears que vulguin desenvolupar un projecte d’escriptura teatral inèdit i que s’estrenarà a Palma i a Barcelona en format de lectura dramatizada el proper mes d’abril de 2025 dins la programació del Torneig de Dramatúrgia/Festival de la Paraula. La durada de cada residència és de 24 setmanes i s’estableix una dotació per a l’autor/ra resident de 1.500 euros.
La residència inclou també l’aportació per part del centre de creació de la figura del tutor/ra, que acompanyarà el resident durant tot el procés de creació, a través de monitoratges digitals i presencials. Dramaturgs/gues de prestigi com Andrés Lima, Alberto Conejero, Jordi Casanovas, Anna Maria Ricart, Llàtzer Garcia, Clàudia Cedó o Joan Carles Bellviure han participat ja en les primeres residències. L’autor/ra resident també tindrà l’acompanyament de la dramaturga Catalina Florit que s’encarregarà de les seves necessitats i de la coordinació de la residència, a més de l’organització de les activitats paral·leles.
Aquesta és la sisena temporada de residències de dramatúrgia a l’Espai el Tub. Els anteriors residents han estat Manel Serrano, amb Jutipiris, Toni Lluís Reyes, amb Llibertat Nerea González, Agnès Llobet, amb el text Arribar a Orió, Lluqui Portas, amb Dama Dicta-dura, Rafel Gallego, amb el text Chocolate, Marina Nicolau amb Coordenades per veure la por de prop i Héctor Seoane amb La compostura. Dels 7 textos escrits durant les residències de l’Espai el Tub, 5 han arribat o arribaran als escenaris com a produccions teatrals.
1a residència: 21 d’octubre de 2024-6 d’abril de 2025
2a residència: 28 d’octubre de 2024-13 d’abril de 2025
Termini i lloc de presentació de propostes: 17 d’octubre a info@deferro.org
VI edició de la Setmana de la Dramatúrgia de l’ADIB
Un any més, l’Espai el Tub participa en la Setmana de la Dramatúrgia que organitza l’Associació de Dramaturgues i Dramaturgs de les Illes Balears (ADIB).
La 6a edició es durà a terme el mes d’octubre, del dilluns 21 al diumenge 27.
Com ja és habitual, l’ADIB aposta per oferir una programació variada amb taller de formació, xerrades, espais oberts a la creació i reflexió, i activitats d’oci, com ara l’Slam de Dramatúrgia, organitzat conjuntament amb el Teatre Principal de Palma i el II Speakers Corner Teatral.
El lema de resistència ens acompanya en aquesta edició: escriure és un acte de resistència. Escriure és resistir. Resistir és existir.
Aquestes són les activitats que tindran lloc a l’Espai el Tub:
Dijous, 24
De 17:30 a 19:30 h: CLASSE MAGISTRAL amb María Goiricelaya
A partir de les 20 h: SPEAKER’S CORNER
Dissabte, 25:
D’11 a 13:30 h: RELATS EN CABINA Quatre relats d’autores contemporànies de quatre països diferents
Una experiència unipersonal, una trobada intrínseca i anònima entre una intèrpret i unx espectadorx. La peça de petit format (amb una durada d’entre 8 i 10 minuts) vos convida a recórrer territoris narratius d’autores contemporànies de diferents països.
ℹ️ Instruccions del procediment:
1. Lx espectadorx haurà de demanar cita prèvia al mail: proddeferro@gmail.com
2. Lx espectadorx arribarà cinc minuts abans de la cita.
3. Quan sigui el seu torn entrarà a la cabina, es trobarà quatre sobres i haurà de triar-ne un.
4. Un cop triat el sobre rebrà una trucada.
👉 Direcció i coordinació: Lluki Portas i Patricio Suárez.
🔥 Intèrpret: Lucía Sánchez Cervera
🎟 Preu: 3 euros
A les 12 h: TROBADA SECTORIAL per a la presentació del MANUAL DE BONES PRÀCTIQUES
Presentació per part de la resta d’associacions que han col.laboratjuntament amb l’ADIB eb la seva elaboració: ADC (AssociacióDramaturgiaCatalunya) AVEET (Associació Valenciana d’escriptors i escriptores de teatre) DRAMATUR-Ga (Associació de dramaturgs i dramatur-gues de Galícia), DREM (Associació de dramaturgia de Murcia) i AELC (Associació d’escriptors/es en llengua catalana), amb l’assessorament del representant jurídic d’AELC.
Inscripcions i informació classe María Goiricelaya, Speaker’s corner i presentació manual de bones pràctiques: www.adib.cat
VI Seminari de Teatre de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC)
El proper 17 de setembre, l’Espai el Tub acollirà el VI Seminari de Teatre organitzat per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana. L’esdeveniment està dedicat a la literatura en l’àmbit teatral i enguany porta per títol «El teatre com a espai d’imaginació social».
El programa
15.30 h — Recepció i acreditacions
16.00 h — Entrevista a Marta Barceló per Rafel Gallego
17.15 h — Cap a un nou teatre polític?, a càrrec de Francesc Foguet i Boreu
17.45 h — Experiències comunitàries en arts escèniques, a càrrec d’Adriana Nicolau Jiménez
18.30 h — Taula rodona: El teatre com a espai d’imaginació social, amb Joan Casas, Jaume Miró, Laia Porcar i Lluki Portas, moderada per Xavier Frau
La trobada serà l’Espai El Tub (plaça del Tub, 2). L’entrada és gratuïta i no cal inscripció prèvia.
Pots consultar el programa complet en PDF amb les biografies dels participants.
L’activitat es podrà recuperar més tard al canal de YouTube de l’AELC.
Amb el patrocini de CEDRO i el suport de la Institució de les Lletres Catalanes, a més de la col·laboració d’Espai El Tub i Produccions de Ferro.
Cris Blanco protagonitza la darrera ‘Trobada dramàtica’ de la temporada a l’Espai el Tub
Diumenge, 21 d’abril feim la darrera de les Trobades dramàtiques a l’Espai el Tub de la temporada, i ho farem amb la presència de Cris Blanco, dramaturga, directora i actriu. Aquesta iniciativa, organitzada dins la programació del Festival de la Paraula en col·laboració amb l’Associació de Dramaturgues i Dramaturgs de les Illes Balears (ADIB), té com a objectiu fomentar el debat, el coneixement i l’intercanvi dels professionals de les arts escèniques i del públic en general a través de la conversa amb diferents convidats i convidades del sector d’arreu de l’Estat.
Des del 2003, Cris Blanco realitza les seves pròpies peces escèniques i treballa com a intèrpret en performance, dansa, teatre i cinema. Ha presentat els seus treballs a festivals, museus i teatres nacionals i internacionals i ha comptat amb la producció de La Villet-te de Paris, El Festival Grec, Le Phènix, el Mercat de les Flors i Condeduque, entre d’altres. Alguns dels seus treballs escènics són Grandísima Illusione, El Agitador Vórtex i Pequeño cúmulo de abismos, producció amb el Centro Dramático Nacional i el Festival Grec de Barcelona, on es presenta aquestes setmanes.
L’activitat comença a les 12 h i és d’accés lliure i gratuïta.
LES TROBADES DRAMÀTIQUES, cites amb creadorxs a l’hora del vermut
Aquesta edició del Festival de la Paraula continuam amb aquesta iniciativa en col·laboració amb l‘Associació de Dramaturgs i Dramaturgues de les Illes Balears (ADIB). Es tracta de les Trobades dramàtiques, unes converses obertes al públic en general en companyia de dramaturgxs i creadorxs d’arreu de l’Estat sobre el seu procés creatiu. Les trobades es faran els diumenges a migdia a dos espais de Palma:
ESPAI EL TUB, a la Plaça del Tub.
ESPAI EL TUB MAR, al Teatre del Mar.
CALENDARI
17 novembre: ALBERT ARRIBAS / ESPAI EL TUB Director escènic, dramaturg i traductor teatral. Els seus treballs s’han exhibit en espais com el TNC, el Teatre Lliure o el Teatre Akadèmia, i en festivals com el Grec de Barcelona, el Temporada Alta o la Mousson d ‘Eté França.
1 desembre: PACO GÁMEZ / ESPAI EL TUB Dramaturg, actor, i director teatral. Les seves obres han estat estrenades al CDN, al Teatro Real, als Teatros del Canal o al Gala Theater (Washington).
16 febrer: ALFREDO SANZOL / ESPAI EL TUB Director i dramaturg. Director del CDN des de 2020. Premi Nacional de Literatura Dramàtica, ha rebut tres vegades el Premi Max de les Arts Escèniques. El 2018 va guanyar el XII Premi Valle-Inclán de Teatre.
9 març: SONIA ALEJO / ESPAI EL TUB MAR Dramaturga i actriu. Forma part de les companyies Visitants i La medusa i ha escrit i dirigit obres de teatre contemporani i documental relacionat amb la memòria històrica.
27 abril: LUCÍA MIRANDA / ESPAI EL TUB MAR Directora d’escena, gestora cultural, dramaturga i art-educadora. És fundadora de The Cross Border, projecte que treballa a la intersecció de les arts escèniques i l’educació i cofundadora del col·lectiu internacional País Clandestino. Els seus espectacles s’han estrenat entre d’altres al Thalia Theatre de Nova York, al Teatro Sánchez Aguilar d’Equador, a Microtheater Miami, o al CDN.
Veniu a fer un vermut i a parlar de teatre, que és parlar de nosaltres i del món!
Comença una nova edició del Festival de la Paraula, sis mesos de programació en què la dramatúrgia de les Illes pren la paraula
Avui hem presentat en roda de premsa una nova edició del Festival de la Paraula, sis mesos de programació en els qual la dramatúrgia feta a les Balears pren la paraula. Des d’aquest cap de setmana fins al mes de maig, diferents espais escènics de Mallorca acolliran diferents propostes que van des de lectures dramatitzades de textos de nova creació fins a converses amb els principals exponents de la dramatúrgia de l’Estat, passant per l’estrena d’espectacles o la reposició d’èxits de crítica i públic.
A la roda de premsa hi han assistit el director de Produccions de Ferro, Toni Gomila, a més d’alguns dels artistes i creadors participants. També hi ha estat present el director insular de Cultura del Consell de Mallorca, Guillem Ginard, la representant de l’Institut d’Estudis Baleàrics Elisenda Ferrer i Carlota Oliva de part de la Fundació Mallorca Literària. El projecte del Festival de la Paraula continúa creixent any rere any, com també ho fa el seu esdeveniment principal que és el Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears, que enguany arriba ja a l’onzena edició. Després d’una dècada podem dir que aquest festival s’ha convertit en una cita anual amb la dramatúrgia contemporània, on el teatre fet a les Illes Balears pren la paraula a la vegada que dialoga amb les propostes de companyies i professionals de fora del territori. Sis mesos dedicats a l’escriptura teatral als espais ja habituals del festival com són l’Espai el Tub, el Teatre Mar i Terra i el Teatre Principal d’Inca i amb dues noves incorporacions: l’Espai Tub Mar (a la carpa del Teatre del Mar) i el Maldà Teatre de Barcelona.
El Festival s’inaugura aquest mateix cap de setmana, concretament dissabte dia 9 (20h) amb la funció de Winning Joan, espectacle escrit per Marina Salas amb el qual va quedar finalista del IX Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears. Està interpretat per Alícia Garau i Pedro Mas i dirigit per Joan Manel Albinyana.
L’origen del festival és el Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears, que enguany celebra la seva onzena edició i que tindrà lloc els dies 10, 11 i 18 de gener al Teatre Mar i Terra de Palma. Els autors participants són Josep R. Cerdà, Carla Nyman, Antonio Miguel Morales i Marta Sánchez.
La programació inclou d’altres espectacles sorgits del Festival i també de l’activitat de l’Espai el Tub com a centre de creació de dramatúrgia. És el cas de Chocolate, de Rafel Gallego, projecte sorgit de les residències al’Espai el Tub que arriba arriba als escenaris amb una producció de Offline Producciones i direcció de Rafel Duran. Joan Carles Bellviure, Lluqui Herrero i Toni Gomila són els protagonistes d’aquest muntatge, que es podrà veure del 6 al 9 de febrer al Teatre Xesc Forteza de Palma. I també és el cas de Cinestèsia, un projecte multidisciplinar que uneix els talents del cineasta Toni Bestard, el dramaturg Alfonso Morillas i l’actriu i cantant Aina Zuazaga per oferir-nos tres funcions a l’Espai Tub Mar del 20 al 22 de desembre.
També recuperam èxits teatrals de pública i crítica perquè no se’ls perdi ningú. És el cas de l’espectacle Al contrari!, text de la dramaturga catalana Lluïsa Cunillé que va ser tota una revelació en la seva estrena a Barcelona i que protagonitzen la mallorquina Antònia Jaume i Berta Giraut, dirigides per Albert Arribas. Es podrà veure el 17 de novembre (19h) a l’Espai el Tub. I un imperdible: dues úniques i darreres funcions del monòleg Paradís, de Sergio Baos, que tanca al Festival el seu recorregut després de fer temporada a Barcelona. Serà els dies 30 de novembre i 1 de desembre a l’Espai el Tub.
Com ja és habitual, el Festival estrenarà els dos textos de l’autor i autora resident de l’Espai el Tub, que enguany són David Mataró i Maria Garalve amb els projectes Fils de paper i Les llibreteres. I també descobrirem L’ingredient especial, text amb el qual Marga Arrom participa en el XIV Torneig de Dramatúrgia Catalana després de guanyar el torneig balear. No pot faltar tampoc una nova edició del Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears, que enguany arriba a l’onzena edició i que tindrà com a autors/res participants Josep Ramon Cerdà, Carla Nyman, Antonio Miguel Morales i Marta Sánchez.
De gener a abril hi haurà una nova edició del projecte Literactua, que té com a objectius la promoció de la literatura i el teatre en català escrit a les Illes Balears mitjançant la creació de dramatúrgies d’obres d’escriptors i escriptores illencs. Amb la col·laboració de la Fundació Mallorca Literària, els dramaturgs Miquel Mas Fiol, Neus Nadal i Pau Coya s’encarregaran, respectivament, de fer la dramatúrgia de les novel·les Els carnissers, de Guillem Frontera; I la mort tindrà el seu domini, de Rosa Calafat, i El dia que va morir David Bowie, de Sebastià Portell.
ABRIL DEDICAT A PAU COYA
El Festival dedica enguany el mes d’abril a l’obra de Pau Coya, un dels dramaturgs amb major projecció de les Illes. Així, del 4 al 6 d’abril estrenarem a l’Espai Tub Mar (a la carpa del Teatre del Mar) la seva versió teatral de la novel·la El dia que va morir David Bowie, que farà gira després per diferents espais de la part forana de Mallorca. Seguirem dia 13 d’abril amb Cavallet de Mar o el peix invisible al Teatre Principal d’Inca, peça multipremiada amb, entre d’altres, el Premi Rei en Jaume de l’Ajuntament de Calvià i Premi Jaume Roca de Ajuntament d’Andratx; Premi de la Crítica 2023 com a millor muntatge i millor autoria revelació i Premis del Jurat i del Públic de la 35a Mostra Igualada. A més, està nominat als Premis Butaca com a millor espectacle de petit format i millor intèrpret revelació per a Marc Torres. I acabarem amb l’estrena de El nom volgut, el darrer espectacle de Coya que s’estrenarà el proper mes de desembre a la sala La Badabadoc de Barcelona i que a l’abril arribarà a Mallorca de la mà del Festival. Concretament serà el 27 d’abril a les 19 h. a l’Espai Tub Mar (a la carpa del Teatre del Mar).
TROBADES DRAMÀTIQUES
Aquesta edició continuam amb aquesta iniciativa en col·laboració amb l‘Associació de Dramaturgs i Dramaturgues de les Illes Balears (ADIB). Es tracta de les Trobades dramàtiques, unes converses obertes a professionals i al públic en general en companyia de dramaturgs i dramaturgues de primer nivell. Les trobades es faran els diumenges a migdia, en un format vermut. Els convidats a les Trobades dramàtiques d’enguany són Albert Arribas, Paco Gámez, Aberto Sanzol, Sònia Alejo i Lucía Miranda.
EL FESTIVAL DE LA PARAULA A BARCELONA
La dramatúrgia feta a les Illes Balears tornarà a tenir aquesta temporada el seu espai a Barcelona. Serà al Maldà Teatre, que enguany acollirà un tast del Festival de la Paraula. Després d’una primera experiència molt satisfactòria a la Casa de Menorca de Barcelona, a través d’un acord amb l’Espai Mallorca, enguany la seu de la programació del festival a Barcelona serà el Maldà. Serà a les 12h del migdia, en una sessió teatral + vermut amb la qual comptarem amb la col·laboració també de l’Espai Mallorca.
La programació del festival que arribarà a Barcelona serà la lectura dramatitzada de L’ingredient especial, el text amb el qual Marga Arrom participa al XIV Torneig de Dramaúrtgia Catalana del Festival Temporada Alta (23 març), la versió teatral de la novel·la Els carnissers, de l’escriptor mallorquí Guillem Frontera, amb dramatúrgia i direcció de Miquel Mas Fiol (30 març), així com les lectures dramatitzades dels textos Fils de paper (6 abril) i Les llibreteres (13 abril), de David Mataró i Maria Garalve, autors residents d’enguany de l’Espai el Tub.
El Festival de la Paraula és una suma d’esforços, col·laboracions i suports. Entre d’altres, compta amb la col·laboració del Consell de Mallorca, l’Institut d’Estudis Baleàrics i l’Ajuntament de Palma, a més del Teatre Principal de Palma, Teatre Principal d’Inca, Teatre del Mar, El Maldà Teatre, IB3 Ràdio, l’Institut Joan Alcover i diferents patrocinadors privats com Estrella Damm, Garden Hotels, la Vermutera o Malvasia de Banyalbufar, entre d’altres.
Només t’enviarem informació rellevant als nostres espectacles i promocions especials!
Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros, para recopilar información con la finalidad de mejorar nuestros servicios y mostrarle publicidad relacionada con sus preferencias. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. El usuario tiene la posibilidad de configurar su navegador pudiendo, si así lo desea, impedir que sean instaladas en su disco duro, aunque deberá tener en cuenta que dicha acción podrá ocasionar dificultades de navegación de la página web.